читы на victoria 2 tag стран
Victoria 2 (Виктория II): Все коды
во время игры, набираете event 99991 и получаете постоянно действующие эффекты перечисленные выше
все твои коды не рабочий. или ты ошибся игрой
короче набираешь код date 1836 допустим и у тебя 31 декабря 1835 года
Ещё есть секрет практически во всех играх независимо от жанра и компании короче нажимаете стрелку вверх и код повторяется
Так когда там будет патчик 1.2?
да да когда будет новый патч
аа сори)) оказывается чит goods ресов прибавляет))
а что дает плюрализм в игре? и если я правильно понимаю то instantconstruction = inc соотв. и комп тоже получает все бонусы кстати чтобы не париться по поводу ввода кодов достаточно один раз ввести код goods 100000000 и все ресурсы как и деньги будут ооочень надолго:)
А зачем тебе? Сохраняешься, выходишь из кампании, заходишь в одиночную игру, загружаешь сейв и выбираешь страну
Я крайне удивлен что у игры так мало поклонников! Просыпайтесь стратего любы, сделайте нам читы!))
а ктонить знает, может есть событие на увеличение иммиграции в мои регионы?? заранее спс.
подскажите как воспользоваться эвентами?
sofi10 выше уже написано как открываете чит панель в игре нажатием сначало ALT, а затем держа ее еще клавиши num 2 и num 1 или тильдой
потом вводите event № события и жмете enter например event 18540
у меня тильдой открывается
nikqz большое спасибо, очень помогло:)
Сюди скиньте ещё ID эвентов)))
Народ а ктонить знает код на отключение тумана войны? Пригодилось бы.
про туман войны нигде ничего нет а вот есть еще полезные настройки в файле setting.txt < renderTrees=yes onmap=yes simpleWater=no counter_distance=600.000000 text_height=600.000000 sea_text_alpha=200 >можно изменить значения у параметров counter_distance чтобы при отдалении карты войска дольше не исчезали а становились просто меньше, ну и соотв. нижние два параметра тоже можно увеличить для отображения текста названия провинции
А есть код для очков дипломатии, а то я повоевать не могу из за их алого наличия.
STRENG кода кажись нема, а вот сейв и event_modifiers.txt поправить можно выше писал как добавить строчку diplomatic_points_modifier = 10.0 #прирост дипломатических очков +1000%
Я пытался зделать как ты писал но у меня чето не получилось.
STRENG ну попробуй добавить перед одним последним символом > след строки option = < name = "Дип. очки" diplomatic_points_modifier = 10.0 >правда не факт что так сработает т.к. этот пункт работает не единоразово, а как модификатор действующий во времени а то что я писал выше там не сложно просто прочти мой пост первй где я писал как в сейв добавить а потом пост про этот модификатор и получится
Спасибо попробую. Но вот дипломатик поинтс модифер не работает жаль, очень жаль(
nikqz В общем попробовал твой вариант сделал как ты описал у меня только уровень жизни населения фурычит, остальное не работает. Не знаю почему придется подумать в чем проблема.
Ктонить может подсказать евент революции в России?
дайте ID эвента на принятие вестернизации, если есть.
А на революцию то нет что ли евента, я читал что вроде есть 2 евента каких то если не сложно скажите какие.
люди а как вводить евенты
букву ё жми, и вводи event номер евента и все, сработать дожно.
иногда не срабатывает «ё», иногда надо жать альт + numpad2+numpad1
Есть что либо на быструю колонизацию?))
как полностью захватить вражескую провинцию. подскажите плизз
НАРОД!! Дайте номер евента на создание Советского Союза. Пожалуйста.
humandinu Всмысле полностью? Во время самого конфликта захватить полностью провинцию невозможно, можно только оккупировать. Захватить область можно только по мирному договору.
rogi.85 А для какой версии игры твои чит коды?Я их на v1.2 пробывал, ничего не получалось
всё работат. Кстати, согласно примечаниям к патчу 1.2, теперь мгновенное исследование и мгновенное строительство работают только для игрока, ИИ не затрагиват. А вот как можно разлочить исследования? Без тренера?
event 60010 или 60020 или 60030 или 60040, 50,60 это все читы на режимы
Кто-нибудь может подсказать номер event’a объединения в Германскую империю? Заранее спасибо.
fow- отключение тумана войны.
как перемотать время назад, если трейнеры не видят игру, а то игра дальше 1935 года не идёт?
Виктория II\common файл defines.lua меняешь в строчке end_date = нужную тебе дату.
играю первый раз. дошел до 1962 года. хоп, выскакивает табличка «мир в 1962 году» и там статистика и прочее игра окончена. как если бы я «ушел в отставку» версия 1.2 это как? это почему? есть идеи как поправить?
nikqz Что добавить, чтобы уменьшить время постройки сооружений, не за 1 день,а просто уменьшить, например до месяца?
на версии 1.3 коды работать будут?
Liberal Vs Democrat А почему нет то?
Liberal Vs Democrat Будут конечно! Кстати может еще новые добавились в версии 1.3?
И мне нужен код на неограниченные войска,есть такой?
А есть код на халявные войска?
knight888 Тебе надо республики присоединить.
А что если моё государство и есть республика но войска все равно медленно пополняются?
А модификации вводить вместе с русским текстом?
И ещё решётку вписывать?
А как перенести сохранение в день победы 3?
Agarest ДУМАЮ ЭТО НЕРЕАЛЬНО ВЕДЬ ПРОВИНЦИИ СОВСЕМ ДРУГИИ (ПО РАЗМЕРУ)НАПРИМЕР.
Agarest Никак разрабы одурачили людей, я пробывал игра вылетает просто.
sliser-s, что эвент делал? Если сможете описать те модификаторы, которые он вносил, то смогу быстро сказать его ID. UP: скорее всего вам нужен эвент с ID 100. Отпишитесь, если я верно нашёл.
Кто может сказать модификаторы на повышение грамотности и очков влияния?
подскажите, как сделать эвент на идеологию избератилей, а то хочу чтоб за коммунистов голосовали.
Rebiata, gde mne nayti eti papki event_modifier.txt i common i kak v nih mozhno 4to-to ispravliat’ potomu 4to v sav failah ya ne mogu dobavit’ ni4ego lishnego- tol’ko stoka skoka sterel?
А как можно отключить конец игры в 1936 году?
nikqz Лучший ивент который есть, сколько играю всегда запиливаю именно его, так на всякий случай))). Спасибо))).
а на ресурсы ничего нету?))
Victoria 2 Cheats
Find below a searchable list of all 70 Victoria 2 console commands, also known as cheats. Commands in the below table include those from all DLCs, such as Hearts of Darkness.
To open the console, press either the ` (grave) or
(tilde) key on your keyboard. Type a command into the console and hit ENTER to run it. For more help opening or using the console, see our console help page.
Click the «Table View» and «Card View» buttons to change how the commands are displayed. Type the name of a command into the search box below to instantly search our database of 70 Victoria II commands.
money Command
money [amount] DLC: Hearts of Darkness
This command adds the specified amount of money to your current nation’s balance.
Amount | The amount of money you wish to add to your nation. |
More Help
cash Command
This command only works in Victoria II without the Hearts of Darkness DLC installed (use «money» command if playing with Hearts of Darkness). This command adds 1,000 cash to your nation’s reserves.
prestige Command
This command adds the specified amount of prestige to your nation. If you do not have the Hearts of Darkness DLC installed, this command will add 55 prestige to your nation (regardless of the amount you enter).
Amount | The amount of prestige to add to your nation. |
More Help
leadership Command
This command adds the specified amount of leadership to your nation. If you do not have the Hearts of Darkness DLC installed, this command will add 100 leadership to your nation (regardless of the amount you enter).
Amount | The amount of leadership to add to your nation. |
More Help
goods Command
This command adds the specified amount of each good type, and cash, to your nation. For example, specifying 10 after the command would give you 10 more of all goods and 10 cash.
Amount | The amount of each good you wish to add to your nation (e.g. 3 = 3 of every good added to your existing goods).This amount is also added to your nation’s cash reserves. |
More Help
plurality Command
This command sets your nation’s plurailty to the specified number (it does not add the specified amount to your existing plurality).
Amount | The amount to set your nation’s plurality to. Note that your plurality will be SET to this value, this amount will not be added to your nation’s pluraity. |
More Help
revolt Command
revolt [province id]
This command starts a revolt in the province with the specified ID. You may need to type this command (with the province ID) twice for it to work.
Province ID | The ID of the province you wish to create a revolt within. |
More Help
instantconstruction Command
This command toggles instant construction on and off for both your nation and AI nations. With instant construction on, construction completes within one day (almost instantly).
inc Command
instantresearch Command
This command toggles instant research on and off for all nations (including those controlled by AI). With instant research on, research completes after just one day.
inr Command
This command toggles instant research for nations controlled by humans only (AI nations will not have instant research). When instant research is on, research completes within one day.
yesmen Command
Use «debug yesmen» if playing with the Hearts of Darkness DLC. This command will toggle «yesman mode» for all AI nations. In yesman mode, the AI will always respond favorably to offers and deals. Note that AI will respond favorably to offers from other AI nations too.
tag Command
This command will switch the country you are playing as to the country with the specified country tag.
Country Tag | The 3 letter country tag of the country you wish to play as. E.g. GER for Germany, ENG for England. |
More Help
event Command
event [event id] [province id / country tag]
This command will initiate the event with the specified ID within a specified province or country.
Event ID | The ID of the event to start. |
Province ID / Country Tag | To start the event in a province, enter the province ID of this province here. To start the event in a country, enter the country tag of your desired country here. |
More Help
changeowner Command
changeowner [country tag] [province id]
This command changes the owner of the specified province to the specified country tag.
Country Tag | The country tag of the country you wish to make the owner of the specified province. |
Province ID | The province ID of the province you wish to change the owner of. |
More Help
changecontroller Command
changecontroller [country tag] [province id]
This command changes the controller of the specified province to the specified country tag.
Country Tag | The country tag of the country you wish to make the controller of the specified province. |
Province ID | The province ID of the province you wish to change the controller of. |
More Help
conquerall Command
conquerall [country tag] DLC: Hearts of Darkness
This command will conquer (in other words, annex) all of the land of the specified country for your own.
Country Tag | The country tag of the country you wish to claim all territory from. |
More Help
showprovinceid Command
showprovinceid DLC: Hearts of Darkness
This command will make it so that the IDs of provinces are shown on tooltips when you hover over them.
spawnunit Command
spawnunit [unit id] [province id] DLC: Hearts of Darkness
This command will spawn the unit with the specified ID in the specified province. The unit will spawn with full strength and no organization.
Unit ID | The ID of the unit you wish to spawn. |
Province ID | The ID of the province you wish to spawn the unit in. |
More Help
spawnactor Command
spawnactor [actor id] [province id] [animation / gun / hat] DLC: Hearts of Darkness
This command will spawn the specified actor (e.g. a leader) in the specified province. You can optionally specify an animation, gun, and hat after the actor name and province ID to customize the actor. You can find a lot of the actors, animations, etc in the gfx folder within your Victoria 2 game files.
Actor ID | The ID of the actor you wish to spawn. |
Province ID | The ID of the province you wish to spawn the actor within. |
Animation / Gun / Hat | Optional. Specify any of the following here to spawn the actor with: animation ID, gun ID, and/or hat ID. E.g. for the idle animation, specify ‘idle’ here. |
More Help
reload Command
This command will reload the file with the specified name. Reloading a file will apply changes you have made to it to the game, meaning you don’t have to restart the entire game.
File Name | The name of the file, including its file extension (e.g. filename.gfx, filename.txt), that you wish to reload. |
More Help
reloadfx Command
reloadfx [shader name]
This command will reload the specified shader.
Shader Name | The name of the shader that you wish to reload. |
More Help
reloadtexture Command
reloadtexture [texture name]
This command will reload the specified graphics texture (e.g. a PNG file).
Texture Name | The name of the texture that you wish to reload. You need to specify the file with its file extension (e.g. texture.png, not just texture). |
More Help
reloadinterface Command
This command reloads all of the the game’s interface.
break Command
This command will force your country to surrender to the demands of rebels (provided it has rebels). The rebels that are surrendered to are the top-level rebels in the movement window.
upperhouse Command
This command will hold a reelection in the upper house of the nation you are currently playing as. To start an upper house reelection in another nation, use the tag command to switch to that country and then run this command.
election Command
This command will start a general (common) election in the nation you are currently playing as. To start a common election in another nation, use the tag command to switch to that country and then use this command.
militancy Command
This command will change the militancy of all populations by the specified amount. Specify a negative number to decrease militancy.
date Command
This command will change the date to the specified year, or a more specific date in the following format: YYYY.MM.DD (e.g. 1840.3.25).
fow Command
This command enables and disables (toggles) fog of war.
suppress Command
This command sets your nation’s suppression points to 100. Suppression points are used to suppress revolts, etc.
minzoom Command
minzoom DLC: Hearts of Darkness
This command opens up an interface that allows you to control maximum and minimum zoom.
wireframe Command
wireframe DLC: Hearts of Darkness
This command toggles (enables and disables) the rendering of 3D models as only their wireframes.
blockade Command
blockade [province id] DLC: Hearts of Darkness
The command blockades the province with the specified ID.
Province ID | The ID of the province you wish to blockade. |
More Help
reorg Command
reorg [province id] DLC: Hearts of Darkness
Province ID | The ID of the province you wish to give 100% organization and maximum strength. |
More Help
fullscreen Command
This command puts your client in fullscreen (if not already).
debug allmoney Command
debug allmoney DLC: Hearts of Darkness
debug alwaysdiplo Command
debug alwaysdiplo DLC: Hearts of Darkness
debug alwaysaddwargoal Command
debug alwaysaddwargoal DLC: Hearts of Darkness
debug researchpoints Command
debug researchpoints [amount] DLC: Hearts of Darkness
This command will give your nation the specified amount of research points.
Amount | The amount of research points you wish to add to your nation. |
More Help
debug alwaysreform Command
debug alwaysreform DLC: Hearts of Darkness
debug influence Command
debug influence DLC: Hearts of Darkness
debug cb_use Command
debug cb_use [casus belli id] [country tag] [country tag] DLC: Hearts of Darkness
This command prints a list of all requirements for the specified casus belli (also marking which are met and which aren’t) between the two specified countries. The first country you specify is the country using the casus belli.
Casus Belli ID | The ID of the casus belli you wish to view requirements for. |
Country Tag | The country tag of the country you want to be using the casus belli. |
Country Tag | The country tag of the country that the casus belli is being used on. |
More Help
debug invent Command
debug invent [invention id] DLC: Hearts of Darkness
This command will discover the invention with the specified ID for your country.
Invention ID | The ID of the invention you wish to discover. |
More Help
debug market Command
debug market DLC: Hearts of Darkness
showrails Command
showrails DLC: Hearts of Darkness
citysize Command
citysize [on / off] [size] DLC: Hearts of Darkness
This command can be used to override the default maximum size of cities. See argument information for help.
fakenewsall Command
fakenewsall [style name] [seed] DLC: Hearts of Darkness
This command generates fake news for each possible type of fake news that is defined.
Style Name | Optional, if not specified a random fake news style will be chosen. The name of the fake news style to generate. |
Seed | Optional, if not specified a random seed will be generated. A seed (e.g. 454545) to be used to randomly generate fake news. |
More Help
fakenews Command
fakenews [article name] [style name] [seed] DLC: Hearts of Darkness
This command generates fake news for the specified article.
Article Name | The name of the article you wish to generate fake news for. |
Style Name | Optional, if not specified a random fake news style will be chosen. The name of the fake news style to generate. |
Seed | Optional, if not specified a random seed will be generated. A seed (e.g. 454545) to be used to randomly generate fake news. |
More Help
reloadnews Command
reloadnews DLC: Hearts of Darkness
This command reloads the database of fake news and fake news styles. This will apply any changes you have made without having to restart the game.
newsfrom Command
newsfrom [path] [style name] [seed] DLC: Hearts of Darkness
This command generates news from the specified folder.
Path | The folder you wish to generate fake news from. |
Style Name | Optional, if not specified a random fake news style will be chosen. The name of the fake news style to generate. |
Seed | Optional, if not specified a random seed will be generated. A seed (e.g. 454545) to be used to randomly generate fake news. |
More Help
news Command
news [file name] [style name] [seed] DLC: Hearts of Darkness
This command generates news from the specified file.
File Name | The name of the file you wish to generate news from, e.g. news_ai_afraid_of.txt (in the news folder). |
Style Name | Optional, if not specified a random fake news style will be chosen. The name of the fake news style to generate. |
Seed | Optional, if not specified a random seed will be generated. A seed (e.g. 454545) to be used to randomly generate fake news. |
More Help
addresearch Command
addresearch [tech id] DLC: Hearts of Darkness
This command researches the technology with the specified name/ID.
Tech ID | The ID of the technology you wish to research. |
More Help
lprestige Command
lprestige [province id] [amount] DLC: Hearts of Darkness
This command adds the specified amount of prestige to leaders attached to units within the specified province.
Province ID | The ID of the province you wish to add prestige to leaders attached to units within. |
Amount | The amount of prestige you wish to add to the leaders. Specify a negative number to remove. |
More Help
popupdate Command
popupdate DLC: Hearts of Darkness
This command enables and disables (toggles) updating populations.
popstat Command
popstat DLC: Hearts of Darkness
This command prints to console the amount of active populations that there are.
breakally Command
breakally [country tag] DLC: Hearts of Darkness
This command will break (end) all of the alliances of the country with the specified country tag. If you do not specify a country tag, your own nation’s alliances will be broken.
Country Tag | The country tag of the country you wish to break all alliances for: e.g. if you entered GER for Germany, all of Germany’s alliances would be broken (meaning Germany would have no allies). If you do not specify a country here, all of your country’s alliances will be broken. |
More Help
lua Command
lua [lua code] DLC: Hearts of Darkness
This command executes the specified Lua code.
Lua Code | The Lua code you wish to execute. |
More Help
technologylist Command
technologylist DLC: Hearts of Darkness
This command prints to console a list of all technologies.
humans Command
humans [amount] DLC: Hearts of Darkness
This command adds the specified amount of humans to your country.
Amount | The amount of humans you wish to add to your country. |
More Help
window Command
window [open / close] [window] DLC: Hearts of Darkness
This command can be used to open or close a specified GUI or window.
Open / Close | Specify ‘open’ here (without quotes) to open the window you specify, specify ‘close’ here (without quotes) to close the window you specify. |
Window | The name of the window or GUI you wish to open or close. |
More Help
randomlog Command
randomlog DLC: Hearts of Darkness
This command enables and disables (toggles) random logging.
paint Command
paint DLC: Hearts of Darkness
This command enables map painting mode.
rpaint Command
rpaint DLC: Hearts of Darkness
This command enables region painting mode.
cpaint Command
cpaint DLC: Hearts of Darkness
This command enables continent painting mode.
teleport Command
teleport [province id] DLC: Hearts of Darkness
This command teleports the unit that you currently have selected (clicked on) to the province with the specified ID.
Province ID | The ID of the province you wish to teleport your selected unit to. |
More Help
tutorial Command
tutorial [chapter id / reload] DLC: Hearts of Darkness
This command will move you to the specified chapter of the tutorial, or reload the tutorial files.
Chapter ID / Reload | Here you can either specify the ID of the tutorial chapter you wish to move to. Or, specify ‘reload’ to reload the tutorial files (to apply any changes you have made). |
More Help
copyprov Command
copyprov DLC: Hearts of Darkness
The command copies the province ID of the province you currently have selected to your clipboard.
helplog Command
helplog DLC: Hearts of Darkness
This command prints out a list of all console commands to the game.log file.
help Command
help [command name] DLC: Hearts of Darkness
If no argument is specified, this command will print a list of all commands to the console. If you specify a command name as an argument, help for that command will be printed to the console.