халф лайф 2 читы на банихоп
Халф лайф 2 читы на банихоп
Заходим на сайт и устанавливаем autokey Ссылка [www.autohotkey.com]
Создаем на рабочем столе файл формата aрk. и открываем его с помощью Edit script
Вставляем туда один из скриптов :
1) Wallclimbing/Flying Script
Запускаем скрипт, нужно просто два раза кликнуть на скрипт и проверить появился ли он в скрытых значках.
Wallclimb:
1. Берем проп
2. Ставим его к стене.
3. Становимся на него и смотрим чуть выше на стену
4. Активируем скрипт
Чтобы активировать wallclimb или fliyng нужно нажать англ. буку C
Flying:
1. Становимся на проп
2. Смотрим чуть выше.
3. Включаем скрипт и двигаемся вперед на w
Чтобы активировать wallclimb или fliyng нужно нажать англ. буку C
Bhop:
1. Зажимаем пробел и прыгаем
ABH:
1. Прыгаем вперед развернувшись на 180 градусов.
2. Зажимаем пробел.
Чтобы выжить после всех трюков достаточно долететь до воды, или приземлиться на косую поверхность
Чтобы активировать wallclimb или fliyng нужно нажать англ. буку C
Для банихопа достаточно зажать пробел.
Халф лайф 2 читы на банихоп
Организаторы BUBBLE Comics Con объявили, что в связи с введением режима нерабочих дней в Москве ф.
Как заложили удачную формулу, так и эксплуатируют её с небольшими вариациями.
Если после последней беседы с заключенной Сианной не отправляться сразу к Дамьену напрямик, а сам.
Ну, это надо было раньше предлагать. Сейчас до конца конкурса 5 дней осталось. Но может следую.
Кому-то пришла в голову та же мысль, что и мне. Но получилось написать более подробный разбор э.
Спасибо за интересный обзор!
Ммм, как я понимаю, наверно все же во время третьего эпизода, ближе к концу. В Мести ситхов уже р.
А вот про Спеллфорс 3 ненадо. Она намного лучше своих предшественников. Игр с хорошим сюжетом вых.
Честно говоря, без очков прочитал название PHILIPS MONITORS как Phillip Morris, а в детстве балов.
Идея со случайными событиями мне очень понравилась. Добавляет деталей процессу управления нацией.
Made by neural.love.
15 апреля 2009, 22:39
На этом все консольные команды заканчиваются и мы переходим к разделу о технике прыжка!
Самое интересное, что кнопку вперёд жать совершенно не надо(можно лишь один раз нажать вначале распрыга). Сам же распрыг делается только лишь за счёт кнопок влево, вправо(стрэйфы), кнопки прыжка и естественно мышки.
То есть вам надо поймать момент приземления и в этот момент поменять направление и прыгнуть ещё раз, то есть получается траектория зигзага.
Бинды и алиасы в Half-Life
Содержание
Бинды
Бинды происходят от название консольной команды bind, что означает присвоить какой либо клавише любую другую команду, например
Бинды можно вводить в консоль игры (
), но лучше всего их вписывать в конфигурационные файлы. Для этого нужно создать файл userconfig.cfg в дирректории » /valve/» (например C:/Games/Half-Life/valve)
Список некоторых команд
Вот небольшой список команд, которые можно забиндить
Если нужно вывести в чат сообщение на русском, то первый символ не должен относится к кириллице, это может быть любой символ (точка, запятая, цифра) или латинская буква.
Можно также прибегнуть к небольшой хитрости, первый символ кириллической фразы заменить аналогом из латиницы.
Таким образом можно забиндить любую команду которая присутствует в Half-Life
Примечание! Чтобы использовать бинды с русскими фразами конфигурационный файл необходимо сохранять в кодировке UTF-8, это делается в блокноте при сохранении.
Алиасы
Используйте алиасы на свой страх и риск.
BunnyHop
По другому распрыг. Смысл его заключается в том, что игрок постоянно пригает, при этом нужно только зажать пробел. Используя этот алиас отпадает необходимость постоянно нажимать на пробел.
DoubleDuck
Основное преимущество этого алиаса в том, что можно поднятся на горы ящиков за считанные секунды Также позволяет тише топать и реже шагать
Longjump
Позволяет совершить длинные прижок с ранцем нажав только одну клавишу. Очень удобен на ноутбуках и полезен тем, у кого не работает клавиша CTRL =)
Используется для быстрой стрельбы из арбалета
Volume Control
Регулируем громкость в игре
Скрипты с изменением угла обзора игрока
Так-же существуют более извращенные алиасы, которые доводят автоматику выполнения различных действий до передела. Такие алиасы требуют специальной настройки и определений. Такой тип алиасов присущ к функциям изменения угла прицела (кому вообще лень поворачивать мышь =)). Рассмотрим алиасы с изменением угла прицела: Gauss Jumps и Long Jumps. Каждый из этих алиасов, как и писалось выше, требует специальной настройки и определений. Определения обычно пишутся в самом верху конфига userconfig.cfg Собственно вот определения:
Gauss Jumps
По названию можно понять, что алиас на распрыг с гауссом. Зажав и отпустив одну клавишу вы сделаете нечто подобное, как ‘gauss jump’. Скрипт для тех, кому лень проделывать такое самому. Необходимо выбрать гаусс. Заряжается он путем удержания вашей key-кнопки. После того как вы отпустите клавишу будет произведен выстрел под углом 35*, и отдача от гаусса понесет вас по просторам карт с очень высокой скоростью (в зависимости от количества заряда).
Описание скриптов gauss jumps:
Enhached Long Jumps
Более продвинутая версия длинных прыжков. Теперь можно лонгджампится во всех четырех направлениях.
Half-Life Scripts
This page will store all the scripts used or useful for Half-Life speedruns. If you want to use any script, simply copy-paste it to your userconfig.cfg file using a text-editor like Notepad. While in-game use this command in console: exec userconfig.cfg and the scripts should load.
NOTE: Since Half-Life Beta Update (2013-05-16), the _special command has been removed.
Scripts using this command will no longer work on Steam client. Consider using New Gauge Half-Life Client!
For WON versions of the game, you’ll need different kinds of scripts. Get them here.
Contents
Bunnyhopping script
A script that allows you to Bunnyhop quickly and without speedloss by making +jump commands every other frame.
It is important to know that this script will only provide seamless bunnyhopping at certain fps_max values, because at some framerates, the time the player spends in the air can cause the player to land on the ground while the script executes a -jump. See the FPS Effects page for more information on this topic.
Duckroll script
A script that makes continuous double-ducks (small pseudo-jumps that elevate you mid-air by
32 units) extremely fast. It is mainly used to control your speed when moving at a very high velocity, and to maintain speed when moving towards a staircase. It also can be used to maintain speed when playing in a version of Half-Life that has limited Bunnyhopping speed due to doubleducks not being detected at all by the Bunnyhop speed-limiter. See Duckroll.
Double-Duck script
A simple script that makes a double-duck, works best when executing the «Count-Jump» technique or climbing up boxes quickly.
Jumpbug script
This will help you when trying to perform a Jumpbug. Simply hold the key to crouch and let go of it to instantly uncrouch and jump.
Remember, this does not make performing the jumpbug any easier. This is merely a bind that will help you.
Usespam script
A script that spams the +use command very quickly, it’s commonly used to press buttons as soon as possible, but with certain technique it can be used to make pseudo-object boosts that bring the object you’re manipulating with you.
Quick-Use script
A simple script that executes an one-frame +use that doesn’t slow down your speed, perfect for pressing buttons as you Bunnyhop right beside them.
Gauss Boost script
Gauss-jumping script for Multiplayer. The main difference is that it boosts you towards the direction your aiming to, to take advantage of the fact that you are capable of Gauss-boosting vertically.
Object Boosting script
Object Boosting scripts, the number represents the speed (in units per second) you will have if you execute them in 100FPS. Note that you might have different results at different FPS values because of the increased Object-boosting acceleration.
Wait Table
If you’re using Bunnymod XT, the wait table is not necessary and can be replaced by the equivalent command w (note the space between them). This has the advantage of being able to use an arbitrary number of waits in one command like w 3528, rather than w1000;w1000;w1000;w500;w28 had a wait table been used.
If you’re not using Bunnymod XT, the following wait table can be a poor man’s replacement of w. This alias table generates a total of 110 wait aliases, excellent for easy creation of complex scripts.
Bunnyhopping
Bunny Hopping is a movement technique where the player can increase their speed by constantly jumping whilst air-strafing. It’s the main movement method for GoldSrc Engine, Old Source Engine and Portal 2 speedrunning.
Contents
Origin
Bunny Hopping was discovered around 1997-1998 in Quake as an adaption of zig-zagging where being airborne did not cause any speed loss and additional jumps could increase the player’s speed towards the engine limit. The first run to use bunny hopping was Quake done Quick Lite in September 1998. Since Half-Life is based on Quake 1 Engine, this movement glitch has been carried over to GoldSrc.
GoldSrc
In order to bunny hop in Half-Life and its expansions, you must strafe using the A/D keys while turning the mouse in that direction, i.e. if you strafe right, you turn your mouse right. By doing this, you will gain speed upon every successful jump. It’s important not to hold forward, or it will not work. The amount of speed you gain increases if your fps is higher.
In the WON versions of the game, up to version 1.1.0.8, you can gain speed until you reach maxvelocity, which is 2000ups. In later versions, including the Steam version, bunnyhopping speed limit is capped to 544ups. If you exceed that speed, the game will simply slow you down on your next jump. A way to bypass that is to use Duckroll as the ducking speed is not capped in the engine.
When bunnyhopping, it’s very important to time your jumps correctly, else you will lose speed if you stay on the ground long enough for the game to apply enough friction to slow you down. Since timing a jump via the spacebar can be difficult it’s recommended to bind jump to your mouse wheel. Each “click” while scrolling the mouse wheel is an input, this enables you to send many jump commands in a short period of time allowing for more leeway in your timing. While this method is not completely perfect, it’s the best one for scriptless speedruns. If you want to get perfectly timed jumps you can use a console alias, however, speedruns using that fall into the scripted run category.
Source Engine 2004 (Half-Life 2)
In Half-Life 2, the Bunnyhopping is a whole lot different from the GoldSrc style. Airstrafing doesn’t give you speed anymore, so the only way to gain speed is by continuously jumping.
Explanation
When you jump and hold W (forward), the engine adds a few additional ups (units per second) to your current speed. If you’ll jump again as soon as you land, the engine won’t get to reply the friction and slow you down from the previous jump, so the new jump will add up more speed again. This way, you can gain more and more speed each time you jump.
How-to
Simply hold W (forward) and start jumping continuously. Make sure you time the jump rights and jump again as soon as you land. You can use an AutoHotkey Script to get perfect jumps.
Bunnyhopping is patched on the OrangeBox Engine, so Accelerated Back Hopping is being used instead.
Source Engine 2011 (Portal 2)
In Portal 2, bunnyhopping is quite similar to the GoldSrc style; the main difference is that you lose the ability to turn in the air at about 300 units per second (ups). This is because of Portal 2’s sv_airaccelerate value. You can still gain linear speed through well synchronized strafes and mouse movements. If you need to turn whilst at a speed over 300 ups, it’s best to delay your jump in order to lose some speed (or redirect your velocity by circle jumping).
Another main difference is that the most advantageous method for strafe synchronization in Portal 2 is slightly different from the most advantageous methods in other (Gold)Source games. More specifically, one will not properly accelerate if strafe key presses are exactly correspondent with the direction of mouse movements.
Circle Jumping
Circle jumping, also known as Acceljumping or Prestrafing is a way of gaining a lot of pre-bhop speed while on the ground, and then jumping. By doing a circle-jump, you can get 480+ ups in only one jump, compared to 352 ups, the speed of a normal jump.
To perform a circle jump, you need to combine both forwards walking (W) and strafing (A or D), while also turning your mouse and then jumping at the right moment. Imagine walking a curve and then jumping at the end of it. Make sure you don’t turn your mouse too fast or too slow as that will only slow you down.
This technique is the same in Source Engine, except in Half-Life 2 you’d also need to sprint to get even more speed out of it. Again, the speed you can get from a circle jump in GoldSrc increases with higher FPS values. The circle jumping technique in Portal 2 involves the same mouse movements, but only holding one strafe key (i.e. you only press W to gain initial speed. You do not hold it whilst performing the mouse movements.)
In the Orange Box engine you cannot perform normal circlejumps, because whenever you jump the ABH mechanic slows you down. However if you perform a circlejump backwards and release the S key just before jumping you get accelerated backwards. You can get even more speed by starting to walk right before you jump. All of this combined can give you 700+ ups on your first jump.
Another way of gaining speed on the ground is to Wallstrafe, however you need to be close to a wall in order to perform it, which makes it often useless.
- Что произойдет с рублем
- Как выбирают имя при крещении ребенка