Remote production что это

Remote режим работы. Следование «моде» или осознанный шаг

Карантин спровоцировал череду вызовов и одним из ключевых стал формат коммуникаций в рабочих процессах.

Возможность удаленной работы для сферы IT никогда на являлась чем-то особенным и, даже, была некоторым преимуществом.

Сегодня в период выхода из карантина и возврату к обычному режиму заметно немного искаженное отношение и не совсем четкое понимание, что внезапная вынужденность формата работы без посещения офиса и системный подход в организации удаленного рабочего процесса — это принципиально разные вещи.

Модные веяния и хайп, которые, стали восприниматься возможностью резко сократить ряд офисных затрат, не могут быть ультимативной реальностью для любой команды. Собственно переход на удаленную работу — это не всегда просто решение и экономия, на самом деле это довольно серьезный процесс, а, фактически, проект, который должен реализовываться с активным вовлечением HR, руководителей проектов и групп.

1. Проанализировать возможности:

1) Убедиться в готовности каждого сотрудника, обсудив напрямую с каждым членом команды, и иметь личное представление руководителю, доверяясь собственным ощущениям.
Надо учитывать, что у каждого свой подход к самоорганизации и возможностям работать вне офиса. Для кого-то это может стать отличной возможностью, а для кого-то крайне дискомфортным процессом с соответствующими потерями в эффективности.

2) Пространство для работы вне офиса (прежде всего дома), это не просто физическое место где можно расположиться для работы, а значит:

А. Надо уточнить у сотрудника есть ли возможность выделить место для комфортной работы дома, нет ли раздражающих и мешающих факторов, не создаст ли работа дома дискомфорт, как ему, так и окружающим.

В. Комфортное рабочее место — это необходимый инструментарий и условие работы:

Remote production что это. Смотреть фото Remote production что это. Смотреть картинку Remote production что это. Картинка про Remote production что это. Фото Remote production что это

2. Полноценная удаленная работа существенно отличается от обычного формата в офисе и требует новых подходов в коммуникациях и процессах:

1) Одна из ключевых проблем — это определение временных рамок рабочего дня, что достигается базовым контролем и простыми правилами самоорганизации.

Утренние приветствия в общей группе по мере старта работы, как мы все привыкли делать это в офисе.

Сообщать об “уходе” на перерыв или необходимости отлучиться по своим делам, что сильно поможет упростить момент ощущения постоянного рабочего режима, да и проще же спокойно пообедать, когда тебе никто не пишет, не звонит и не ожидает от тебя срочного решения рабочего вопроса.

Заканчивать рабочий день “прощаясь” и, возможно, подводя быстрый итог в общей группе, тем самым формируя фактическое окончание рабочего периода.

Интересным кейсом поделились коллеги из одной продуктовой команды, когда ежедневно в 18.30 они с женой начали смотреть сериал на одном из видеосервисов, тем самым довольно четко заканчивая виртуальный рабочий день.

2) Регулярная связь, обязательно с видео, формирует ощущение привычных офисных стендапов, настраивает на рабочие процессы, не позволяет расслабляться, и напоминает о привычных ритуалах офисной работы. В таком режиме очень хорошо ощущать состояние атмосферы в команде, как в успехах, так и наоборот, в проблемах.

В некоторых командах данный формат получил даже более продвинутый формат, тематические созвоны, что дало еще большее вовлечение и добавило позитив в процесс.

3) Периодическое общение тет-а-тет для понимания настроя каждого, прямота в обсуждении возможных проблем и оценка, все ли в команде нормально или требуются отдельные проработки.

4) Чаты, звонки, видеосвязь — примерно в таком порядке популярности мы используем каналы коммуникаций. Важно, что многие задачи и вопросы можно просто обозначить текстом, тем самым зафиксировав их суть, а потом легко перенести в задачи или бэклог. Более детальные вопросы лучше оперативно решать голосом. Для общения тет-а-тет удобнее использовать телефонную связь, голосовой звонок в телеграм или вайбер.

5) Проблемы, важные моменты должны решаться только голосом, крайне важно передать и понять настроение, дать четкий посыл без искажения и не оставлять недопонимания.
Для обсуждения вопросов с участием нескольких человек, довольно просто и доступно организовывать групповой звонок с помощью обычной телефонной связи (что многие не используют).

6) Для коллективных обсуждений и презентаций — демонстрация экрана докладчиком, при обсуждениях использование онлайн инструментов, как аналог флипчарта в оффлайн.

7) Для руководителей проектов/групп особенно важно уделять внимание обратной связи и активное использование личных коммуникаций для мотивации, особенно в проблемных вопросах.

Remote production что это. Смотреть фото Remote production что это. Смотреть картинку Remote production что это. Картинка про Remote production что это. Фото Remote production что это

3. Неформальное общение, привычки и потребности, весомая часть в командных коммуникациях:

1) OpenSpace/Кухня/Курилка — привычное всем пространство для обсуждения, как рабочих, так и отвлеченных тем по интересам.

Может обеспечиваться различными онлайн инструментами, как, например, виртуальные комнаты в discord.com (эффект кухня/курилка, комнаты по интересам, окружение и фон openspace).

2) Тет-а-тет общение, которое может активно развиваться и стимулироваться.

Например, для команды Vodafone Ukraine был разработан телеграм-бот — ситуативный проект, для развития онлайн коммуникаций в рамках компании Vodafone во время карантина

Remote production что это. Смотреть фото Remote production что это. Смотреть картинку Remote production что это. Картинка про Remote production что это. Фото Remote production что это

3) Развитие онлайн активностей — игры, квесты, совместные просмотры и тд.

4) Организация регулярных оффлайн встреч.

Выводами из текущей ситуации, анализа необходимых шагов и существующих примеров при переходе на частичную или полную удаленную работу могут стать следующие:

1. Командная работа удаленно или в офисе — это два, различные по своим подходам, формата, которые имеют место быть.

Работа в офисе — это не староверство или недостаточность управленческих компетенций, как иногда опрометчиво звучит, а отлаженный формат командного взаимодействия.

2. Удаленный формат работы в командах целиком или частично может быть реализован при понимании такой возможности или по необходимости, но в любом случае требует проработки, анализа, подготовки и продуманной пошаговой реализации, но никак не следованию трендам или “моде”.

Наиболее эффективным вариантом всегда есть и будет гибкость и вариативность подходов, продуманность и осмысленность в любом решении.

Источник

«Матч ТВ» проведет трансляцию с использованием технологии Remote Production

Remote production что это. Смотреть фото Remote production что это. Смотреть картинку Remote production что это. Картинка про Remote production что это. Фото Remote production что это

Маленький шаг для телеканала и огромный скачок для всей отрасли. Примерно так, перефразируя Нила Армстронга, можно сказать о том, что произойдет на «Матч ТВ» 24 октября во время игры «Зенита» с «Рубином».

Телеканал впервые в России организует трансляцию футбольного матча с использованием технологии remote production. Фактически это означает, что съемка игры будет вестись в Санкт-Петербурге, а сборка картинки — конечного продукта — происходить уже в Москве.

Раньше для организации такой трансляции требовался выезд большой ПТС (передвижной телевизионной станции) с многочисленной командой на место события. Теперь это возможно делать из офиса, экономя время и ресурсы — не только материальные, но и, что даже более важно, человеческие.

— Главный плюс такого формата работы в том, что у нас отпадает необходимость вывозить на матчи в другие города большую ПТС, — объяснил Дмитрий Стефутин, начальник ПТС-HD14A. — На игры будут ехать только операторы с камерами и небольшая группа инженеров, а управление трансляцией станет происходить удалённо. Сюда мы получаем всю картинку с камер напрямую — на режиссерский пульт. Здесь же — инженерные места, с которых идет настройка камер. Есть также пульты режиссеров повторов.

Чтобы сделать это возможным, команда 14-й ПТС разобрала передвижную телестанцию и перенесла все оборудование в стационарный офис. Звучит просто, но на деле это огромный труд и километры кабелей, которые протянули практически за день.

Центр притяжения в удаленной студии — огромный пульт, за ним во время первой трансляции командовала режиссер ДСТ Юлия Мордмиллович. Вокруг — пульты режиссеров повторов, инженерные пульты, с которых уделено настраиваются камеры, связь со всеми операторами, комментаторами и даже с комнатой VAR. В отдельной каморке сидит звукорежиссер, а еще одно помещение отдано под все те километры проводов и небоскребы оборудования, благодаря чему принимается, обрабатывается и передается в эфир картинка.

На организацию всего этого ушло полгода согласований и месяцы изучения подобной практики спортивных трансляций финскими и австралийскими коллегами. 17 октября прошла пробная трансляция — «в стенку», как говорят телевизионщики. То есть ее никто, кроме команды «Матч ТВ», не видел. Она была необходима, чтобы отрепетировать полноценную трансляцию и убедиться, что ее можно проводить без накладок. А 24 октября все повторится за одним исключением — картинка из московской студии уже будет транслироваться на весь мир.

Как и с человеком на Луне — невооруженным взглядом разницу не заметить, — для обычного зрителя ничего не изменится. Главной похвалой для команды будет, если аудитория вообще не заметит разницы с обычной трансляцией футбольного матча. Зато это очень сильно поменяет отрасль.

— Сегодня мы видим, с чего начинается этот большой путь remote production, — объяснил Олег Сердюк, ведущий продюсер Дирекции спортивных трансляций. — Надеемся, что все это приведет к большому развитию и мы будем снимать не только футбол, но и другие события, даже не спортивные. В этом — будущее. Скоро максимальное количество производства будет делаться на удаленном режиме. Тем более это актуально в наше время, когда необходимо минимизировать контакты — это отличный выход из положения.

Источник

The Definitive Guide to Remote Production

However, with the outbreak of the COVID-19 pandemic, remote production has undergone a series of changes, some of which have been dramatic.

For instance, as the world first came to grips with the severity of the pandemic in spring 2020, major televised sporting events were postponed or cancelled outright. For example, the Summer Games were postponed till this summer based on World Health Organization projections about the pandemic, and the 2020 NCAA men’s basketball tournament, better known as March Madness, was simply cancelled.

The impact on live remote production was huge. For instance, consider that Olympic Broadcasting Services used 1,000 cameras to deliver 7,000 hours of HD coverage of the Rio 2016 Summer Olympics. That simply vanished in 2020.

Cancelling the 2020 NCAA basketball tournament, took its toll as well, although smaller when compared to the Olympics. In 2018, mobile production facilities provider NEP and Bexel deployed 10 mobile production trucks that traversed six states for CBS leading up to Final Four coverage.

In fact, remote video production of sports and entertainment came to a grinding halt in the spring and remained that way till mid-summer.

Recent History of Remote Production

To resume production of remote events, new workflows that accommodated lockdowns and mandates to social distance had to be identified. Fortunately, video producers were not starting from scratch.

As far back as the 1996 Atlanta Olympics, NBC pioneered the concept of REMI (or remote integration model) production, a strategy to reduce the amount of remote production resources needed on site by leveraging production personnel and technology available in a centralized production facility—in this case in Stamford, Conn.

Over the years, NBC, other networks like ESPN and Fox Sports, sports leagues, athletic conferences and schools have advanced the concept to its logical conclusion—in some instances doing away with nearly all on-site production resources except for cameras and backhaul tech and otherwise relying entirely on a centralized production control facility.

More recently, the need for a brick-and-mortar centralized production control facility has begun giving way to the cloud where virtualized equivalents of video production switchers, audio mixers, graphics, slow-motion replay and playout servers are available.

While video producers had many good economic, workflow and productivity-related reasons to move to the cloud and go virtual prior to COVID-19, the health and safety concerns raised by the pandemic made doing so that much more attractive.

Remote Production Today

At the same time, REMI (also known by names like “at-home,” “homerun” and a variety others) productions, especially those in the cloud, are changing the equation and point to a future where fewer and fewer production personnel will be physically present at a venue or a brick-and-mortar production studio.

COVID-19 is not the only reason responsible for the growing uptake of cloud-powered virtualized remote production workflows. Rather than requiring significant capital outlays for a full-featured remote production vehicle, the cloud-based alternative is based on a pay-as-you-go model.

Remote production что это. Смотреть фото Remote production что это. Смотреть картинку Remote production что это. Картинка про Remote production что это. Фото Remote production что этоThe best talent possible can take on production regardless of the location and its affordable for institutions that might face budget constraints

Further, enabling valued production personnel to work from home dramatically reduces the travel, lodging, meals and other expenses associated with sending personnel to venues.

From the point of view of production quality and efficient use of personnel, transitioning to the cloud for live remote production means the best talent available can take on productions regardless of where they are located. It also means the same production crew may be able to produce more than a single show in a day.

Perhaps most importantly, when it comes to the wider world of remote video production, cloud-based, virtualized remote production opens up professional video production workflows and results to the a huge group of video producers. Not only are the most commonly used video production tools virtualized and available in the cloud, but they also are priced at a level that makes professional video production available to churches, government agencies, educational institutions and others who may be facing budget constraints.

How Remote Production Works

No single blog, much less a portion of a blog, can describe the intricacies of how remote production works. However, from a high level, it’s possible to describe a few different approaches being used and address a few of the issues involved.

OB/EFP—Outside Broadcasting (OB) and Electronic Field Production (EFP) broadly describe remote production commonly used to produce and contribute sports, entertainment and other live TV programming for broader distribution to the public via a broadcast or OTT network.

Signals from multiple cameras strategically positioned around a venue are routed to a production switcher where a technical director (TD) executes the commands of the director, switching between shots and integrating pre-recorded segments, slow-motion replays, graphics and text. The production switcher’s main output feeds the contribution pipeline—satellite, fiber or both—while auxiliary outputs are commonly used for other versions of a show, such as those for foreign markets.

Audio has a complementary workflow relying on a variety of mics that are mixed with an audio console. A variety of communications systems, including wired or wireless intercoms, IFB, in-ear monitoring–separate from the audio mix—is used to communicate with talent and production crew alike.

Aside from COVID-19, the biggest issues facing this level of remote production at the moment include the transition from baseband video to IP for signal routing, demand for higher resolutions, such as 4K and 8K UHD, and support for High Dynamic Range (HDR). Not only does each come with its own set of demands, but they also must be integrated into existing workflows and tech pipelines.

REMI/At-home—REMI or at-home production works in much the same way as traditional OB/EFP except for the fact that no mobile production studio is used. Rather, camera signals are routed via dedicated fiber, satellite or even the internet to a brick-and-mortar production center equipped with all of the production technology that would be found on site in a production truck.

Centralized production reduces or eliminates entirely many of the expenses associated with remote production. Further, it means production staff can be used more effectively and efficiently—in other words, no travel and relying on the same people to produce more than one event in a day.

As a result, this approach to remote production can be more affordable, at times making it economically feasible to produce niche sports and events that attract relatively small audiences and less ad revenue.

Like on location mobile production, REMI/at-home production faces the challenge of workplace health and safety in the era of COVID-19. Another issue, depending on the location of the event venue, can be the cost of connectivity to transport camera signals to the production center.

Cloud-based—Similar to the REMI/at-home production model, this workflow takes things a step further by virtualizing the production functions done on premise in a centralized production control facility.

Hardware production switchers, replay systems, graphics and text generators, playout and audio mixers are replaced by their virtual equivalents running on CPUs and GPUs in the cloud and playing out from cloud storage.

Leveraging the cloud for remote production in many instances means producers pay as they go without facing the upfront capital expense of a remote production truck or centralize production control facility.

For that reason, cloud-based remote production has become a favorite for many first-time video producers, like churches and community groups, and those with fewer financial resources, like high schools, community colleges and universities.

Frequently, the production staff for these types of productions can be volunteers and students, which means producers must be prepared to offer basic production training on a recurring basis.

Hybrid—Especially during the pandemic, some production companies have employed a hybrid of OB/EFP and REMI/at-home or cloud to maintain on-site production presence and control but distribute some production positions and capabilities away from the close confines of a mobile production truck where social distancing is easier to maintain.

Advantage and Benefits

For viewers, the primary advantage of remote production is it takes people to the site of an important, interesting or fun event to witness something they otherwise would likely miss.

The benefits of remote production extend far beyond financial, however. For churches struggling to meet the spiritual needs of their congregations during the pandemic when social distancing and lockdowns made attending in person impossible, or nearly so, remote video production was a godsend.

An article examining the findings of research firm Barna Group’s State of the Church 2020 project published online in June 2020, found 53% of practicing Christians reported watching their church’s worship service online in the past four weeks. Forty-two percent said they listened or watched a message from a religious leader of any type online.

Remote production also has helped event organizers fill a vast void left by COVID-19 as conventions and conferences ground to a halt during the pandemic. Writing in May 2020, Forbes senior contributor John Koetsier reports 6Connex, a provider of virtual event environments, saw a 1000% increase in virtual conferences since the beginning of the pandemic.

Remote Production Solutions

TVU Networks offers acquisition, production, communications and transport solutions that take advantage of IP (Internet Protocol) transport of video and audio. In many instances, they have contributed to the success of remote productions.

TVU Producer is a cloud-based video production platform supporting multi-camera live remote production that enables video switching, audio mixing, graphics and replay of recorded segments.

Remote production что это. Смотреть фото Remote production что это. Смотреть картинку Remote production что это. Картинка про Remote production что это. Фото Remote production что этоTVU Producer enables video switching, audio mixing, graphics and replay of recorded segments

To support real-time live communications with talent, guests and production staff alike, TVU Networks developed TVU Partyline. A cloud-based solution, TVU Partyline makes it possible for producers to integrate real-time interviews with conversational interaction among up to 16 interview participants with internet connections into their shows. Applied differently, it supports IFB and intercom communications, enables virtual press conferences and makes it possible to put many virtual fans in the stands for events staged at venues.

Remote production что это. Смотреть фото Remote production что это. Смотреть картинку Remote production что это. Картинка про Remote production что это. Фото Remote production что этоTVU Partyline makes it possible to integrate real-time interviews with interaction among up to 16 interview participants

TVU Anywhere is TVU Networks’ broadcast-quality live transmission app for mobile phones. It enables live video shot with Android phones and iPhones and iPads to be transported to the cloud where TVU Producer can be used to produce multi-camera shows.

Remote production что это. Смотреть фото Remote production что это. Смотреть картинку Remote production что это. Картинка про Remote production что это. Фото Remote production что этоTVU Anywhere enables live video with Android and iPhone and iPads to be transported to the cloud

The TVU Remote Production System (RPS) was designed specifically for REMI/at-home remote production to transport up to six synchronized SDI sources from a fixed location like a stadium or arena over private or commodity internet connections.

TVU Networks also provides a number of other hardware-based solutions for remote production, including the TVU One portable transmitter and TVU Router/TVU One Nano transmitter.

Remote production что это. Смотреть фото Remote production что это. Смотреть картинку Remote production что это. Картинка про Remote production что это. Фото Remote production что этоTVU One enables to transmit even with very low bandwidth

Real World Examples

Everyday around the world TVU Networks technology is being put to work to overcome remote production challenges. A few examples include:

La Carrera Panamericana—KMG’s remote production of the La Carrera Panamericana met the challenge of producing live coverage of the grueling 2,200-mile road race through remote stretches of Mexico with TVU One, TVU One Nano and TVU Anywhere. (Click to read more.)

Remote production что это. Смотреть фото Remote production что это. Смотреть картинку Remote production что это. Картинка про Remote production что это. Фото Remote production что этоLa Carrera Panamericana

Cybathlon 2020—BBM Productions’ coverage of the races, which were unable to be held in Zurich, Switzerland, due to COVID-19. TVU One, TVU Anywhere and TVU Partyline assisted BBM Productions in coverage of the 51 teams from 20 countries that participated. (Click to read more.)

Remote production что это. Смотреть фото Remote production что это. Смотреть картинку Remote production что это. Картинка про Remote production что это. Фото Remote production что этоCybathlon 2020

U.S. Open—Tokyo’s TV Asahi turned to TVU Network’s TVU One and TVU RPS for its first-ever IP-based transmission of live coverage of a sporting event. (Click to read more.)

Paik Father: Don’t Stop Cooking—South Korea’s Munhwa Broadcasting Corp. (MBC) used TVU Network’s TVU Anywhere and TVU Transceiver to produce its weekly live reality cooking show featuring one of the country’s well-known entertainment personalities. (Click to read more.)

Remote production что это. Смотреть фото Remote production что это. Смотреть картинку Remote production что это. Картинка про Remote production что это. Фото Remote production что этоPaik Father: Don’t Stop Cooking

Grec 2020 Festival of Barcelona—Barcelona, Spain, broadcaster betevé relied on TVU Networks’ TVU RPS for live, synchronized multi-camera production of streamed and broadcast coverage of the Grec 2020 Festival of Barcelona. (Click to read more.)

Despite all of the challenges COVID-19 has created for video producers over the past year, remote video production has delivered the information and entertainment audiences have needed to cope with the realities and stress of the pandemic.

It’s helped religious leaders ease the burden by allowing them to engage with congregants seeking spiritual support during services streamed live on the internet and via social media. Remote production also has played a key role in enabling speakers to offer their expertise during virtual events that have replaced in-person conferences.

Overall, remote video production has made a tremendous contribution to society during the pandemic, and in many instances remote production technology and tools like those from TVU Networks have helped to get the job done.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *