Sally is london что вставить
Английский язык 3 класс (рабочая тетрадь) Афанасьева. UNIT One. Step 3. Номер №4
Ты видишь, как испорчен этот текст. Впиши в него слова, которые из−за клякс не видны.
1 ) These are Olga and mother.
are in Boston.
are happy.
2 ) I Dan. I
a student.
brother is a student too.
name is Victor. Now
are in London. We like
streets and houses.
3 ) Sally is London.
is not in London now.
is in Boston.
Решение
ОТВЕТ
1 ) These are Olga and her mother. They are in Boston. They are happy.
2 ) I am Dan. I am a student. My brother is a student too. His name is Victor. Now we are in London. We like its streets and houses.
3 ) Sally is from London. She is not in London now. She is in Boston.
Перевод ответа
1 ) Это Ольга и ее мама. Они в Бостоне. Они счастливы.
2 ) Я Дэн. Я студент. Мой брат тоже студент. Его зовут Виктор. Сейчас мы в Лондоне. Нам нравятся его улицы и дома.
3 ) Салли из Лондона. Она сейчас не в Лондоне. Она в Бостоне.
Учебник Rainbow English 4. Unit 1. Step 2
DO IT TOGETHER
1. Послушай аудиозапись, (5), и скажи, какой из двух вариантов вопросов ты слышишь.
2. Ты уже знаешь, как построить общие вопросы с вспомогательными глаголами do/does. Составь несколько вопросов о семье Баркер (the Barkers).
Возможный ответ: Ты можешь составить собственные варианты вопросов. Запомни, что вспомогательный глагол do меняет свою форму на does в третьем лице единственного числа (т.е. he, she, it). Если нет специального вопросительного слова (what, where, when, why, who), то вспомогательный глагол в вопросительном предложении ставится на первое место, а в предложениях со специальным вопросительным словом — на второе место.
Примечание: Чтобы было проще понять, как строятся вопросительные предложения в настоящем времени, ты можешь изучить вот эту таблицу или изучить темы Настоящее простое время и Глагол to be в настоящем времени в нашем грамматическом справочнике.
3А. Послушай, как эти мальчики разговаривают друг с другом, (6), и скажи, как они строят вопросы, начинающиеся с вопросительных слов.
Диктор сначала читает все вопросы, а потом ответы на них. Чтобы тебе было проще понять, как строятся вопросы и ответы на них, мы их объединили в одной строчке.
На первом месте в предложении ставится вопросительное слово, на втором — вспомогательный глагол, на третьем — подлежащее, на четвертом месте — основной глагол (сказуемое), затем — все остальное.
3В. Посмотри на схему и составь в соответствии с ней пять вопросов.
4. Поработайте в парах. Составьте специальные вопросы и ответьте на них.
A. Вопросы о твоём партнёре.
Возможный ответ: Ты можешь ответить на эти вопросы по-своему.
B. Вопросы о друге или подруге твоего партнёра.
Возможный ответ: Ты можешь ответить на эти вопросы по-своему.
5. Заверши диалоги. Проверь себя, (7).
6. Прочитай, что рассказывают о своей семье Ричард Баркер и Маргарет Баркер. О чём забыла упомянуть Маргарет Баркер?
Our Family
Richard: We live in London. We are not a very big family. I have a wife and two children — my son John and my daughter Sally. We have two pets. They are Chase, a big collie dog, and Smokey, a little grey cat. Where do they live? In our house. Where do they play? In the park with my children. John and Sally love their pets and feed them in the morning and in the evening.
Margaret: My name is Margaret Barker. My family is not big. I have a husband, a son and a daughter. We all live in England in London. My son John goes to school. My daughter Sally goes to school too. The school is near our house. In the evening we are all in our house. We like to watch television and read books. I love my family.
Ричард: Мы живем в Лондоне. У нас небольшая семья. У меня есть жена и двое детей — мой сын Джон и моя дочь Салли. У нас два домашних питомца. Это Чейз, большая собака породы колли, и Смоки, маленькая серая кошка. Где они живут? В нашем доме. Где они играют? В парке с моими детьми. Джон и Салли любят своих питомцев и кормят их утром и вечером.
Маргарет: Меня зовут Маргарет Баркер. Моя семья небольшая. У меня есть муж, сын и дочь. Мы все живем в Англии, в Лондоне. Мой сын Джон ходит в школу. Моя дочь Салли тоже ходит в школу. Школа рядом с нашим домом. Вечером мы все собираемся в нашем доме. Нам нравится смотреть телевизор и читать книги. Я люблю свою семью.
Margaret doesn’t say about thier pets. — Маргарет не рассказывает об их домашних питомцах.
7. Вставь слова do или does, чтобы получились вопросы.
DO IT ON YOUR OWN
Английский язык 6 класс как второй иностранный рабочая тетрадь № 1 Афанасьева. Test 1. Номер №2
Вставь в текст пропущенные глаголы из рамки. Прочитай его вслух.
help(s)
wash(es)
sing(s)
hate(s)
play(s)
meet(s)
meet(s)
go(es)
drive(s)
can / can’t
have / has
love(s)
live(s)
listen(s)
Sally Barker: Her Family and Friends
Sally is thirteen. She and her family l_ in London. Sally g_ to a London school. She l_ her mum, dad and John. Sally h_ her mum: she g_ to the shops and w_ the plates. Harry Barker, her dad, d_ Sally to school in the morning: Sally h_ buses.
Sally h_ a lot of friends at school. They m_ at school in the morning and they m_ in the evening too. They l_ to music. Sally c_ play the piano well. She p_ the piano to her friends and s_ nice songs.
Решение
Перевод задания
Вставь в текст пропущенные глаголы из рамки. Прочитай его вслух.
помогать
стирать
петь
ненавидеть
играть
встретить
встречать
идти
вести машину
может / не может
иметь / имеет
любить
жить
слушать
ОТВЕТ
Sally Barker: Her Family and Friends
Sally is thirteen. She and her family live in London. Sally goes to a London school. She loves her mum, dad and John. Sally helps her mum: she goes to the shops and washes the plates. Harry Barker, her dad, drives Sally to school in the morning: Sally hates buses.
Sally has a lot of friends at school. They meet at school in the morning and they meet in the evening too. They listen to music. Sally can play the piano well. She plays the piano to her friends and sings nice songs.
Перевод ответа
Салли Баркер: ее семья и друзья
Салли тринадцать. Она и ее семья живут в Лондоне. Салли ходит в лондонскую школу. Она любит своих маму, папу и Джона. Салли помогает маме: она ходит по магазинам и моет тарелки. Гарри Баркер, ее отец, возит Салли в школу по утрам: Салли ненавидит автобусы.
У Салли в школе много друзей. Они встречаются в школе утром и встречаются вечером. Они слушают музыку. Салли умеет хорошо играть на пианино. Она играет на пианино с друзьями и поет красивые песни.
These are Olga and her mother. They are in Boston. They are happy. I am Dan. I am a student. My brother is a student too. His name is Victor. Now we are in London. We like its streets. Sally is from London. She is not in London now. She is in Boston.
3 класс рабочая тетрадь стр.9
Другие вопросы из категории
2) They are at school today. __ Last week ______________________. 3) It is rainy in spring. __ Last spring ___________. 4) It is sunny this summer. __ _______________________________________. 5) Tim and Bill are in Africa. __ _____________________________.
Are you glad to be back to school?
I»m looking forward to school.I»ll have my favourite subjects again.
Of course,i am.I» meet my friends.
Oh no! I’m a bit nervous about tests in Maths!They are difficult!
Помогите!Срочно нужно!
A) does
B) is
C) are
D) do
Какой вариант?
Читайте также
Where is the Bill? I can’t________________ Where are Kate and Jane?________________ Oh, this is Ted!________________
Текст для пропущенных слов :
Dan lives in kyiv
He lives with his parents
His dad is a teacher
His mum works at school
His sister is a baby
They are a friendly family
Ответ на Spotlight on russia Номер 3 из ГДЗ по Английскому языку 7 класс: Ваулина (Учебник Spotlight)
Условие
TEENS
At Spotlight on Russia we get a lot of emails from children all over the country. Here are two of them written in completely different parts of Russia.
Spotlight on Russia hears from two young Russians from very different parts of the country
Hi. My name is Sergey Demidov and I’m 13 years old. I live in Yakutsk which is the capital of the Republic of Sakha (Yakutia) in northern Siberia.
I love my city in the winter when the clean, crisp snow covers everything. The temperature often falls below −40 degrees, so we wear fur caps and coats, thick woollen mittens and unty which are fur boots made of deer skin. Today it’s bright and sunny. It’s only −25˚C outside, so I’m going skiing with my family for the first time this year.
I go to a Russian school, but we have lessons in our native Yakut language as well. My father plays the khomus – a traditional Yakut instrument, and my mother does embroidery with beads. She also makes hats and her friends sometimes ask her to make outfits for our national summer holiday. It’s called Yhyakh, and it’s a great chance for me to perform a dance called Ohuokhai and to drink kumys – a national drink that’s made from mare’s milk.
Hello, I’m Irina Smirnova. I’m 14 and I live in Kolomna – one of the biggest and most beautiful towns in the Moscow region. Kolomna is over 800 years old and a lot of tourists come here to see the old Kremlin, the churches and monasteries, as well as the museums and art galleries.
I love my town because there’s so much to do here. In the summer, I like to go rowing and sailing on the Oka River, and we can go ice−skating at any time of the year in our new Ice Palace. Dmitry Dorofeyev, the Olympic silver medallist (2006), and Ekaterina Lobysheva, Olympic bronze medallist (2006 and 2014), are from Kolomna and we have a long history of success in this sport.
There are more than 30 schools in Kolomna and mine is one of the new ones. In the spring and autumn, my class goes to the Park of Peace after lessons to look after the plants and flowers. Tomorrow is Sunday and we’re going to see a play at the Maly Theatre in Moscow. It only takes us an hour and a half to get there by bus and I’m really looking forward to it.
DISCUSS
• How similar/different are the teens’ lifestyles? Why?
• What does your lifestyle depend on?
ACTIVITY
• What is your lifestyle like? What is it like to live in your town/city/area? Write to Spotlight on Russia and let us know!