Rocket reach что это

Как выбрать лучшие агрегаторы поиска контактов, зная все их слабые стороны

Благодаря новейшим технологиям сбора и индексации данных, агрегаторы контактов используют неограниченные возможности BigData, чтобы помогать рекрутерам в поиске кандидатов с наивысшей квалификацией. Можете ли вы позволить себе полагаться на устаревшие технологии, в то время, когда лучших профессионалов можно найти намного быстрее, используя продвинутые инструменты?

Специалисты по первичному поиску кандидатов, рекрутеры, сейлз менеджеры и специалисты по развитию бизнеса уже сейчас на несколько шагов впереди, особенно, с приходом на рынок Connectifier – сервиса сбора данных, чье имя уже стало нарицательным для рекрутеров.

Мы решили понять, почему различные агрегаторы предоставляют информацию разного качества по разной цене, при этом результат не всегда соизмерим с финансовыми вложениями.

В соответствии с различными данными, в нашем распоряжении около 300 расширений Chrome для поиска контактов. Среди всего этого многообразия технологий и инструментов на рынке рекрутинга и сорсинга сложно выбрать тот, который бы объединил в себе все функции. Кроме ссылок на профили в соцсетях, агрегаторы часто предоставляют краткое резюме кандидата, с возможностью сохранения, которое содержит информацию о навыках, опыте, местоположении, текущем месте работы, образовании и контактах. Такие онлайновые профили зачастую являются более надежными источниками прямых контактов, чем традиционные базы резюме.

Разработчики различных агрегаторов заявляют, что используют разнообразные технологии сбора и предоставления контактов. В связи с этим, их часто разделяют на поисковики, которые генерируют все профили в соцсетях, генераторы личных и корпоративных имейлов, сканеры мобильных телефонов, комбинированные и агрегаторы поиска всей доступной контактной информации.

Болезнь №1 – компромисс контактных данных: социальные сети или электронная почта?

Специалисты по поиску согласятся, что агрегатор — бесполезный инструмент, если он дублирует функции и контакты LinkedIn. Тогда почему мы усложняем свою работу и тратим время, если можно просто использовать первоисточник? Когда агрегаторы только появились, LinkedIn, конечно, был основным источником информации для них. Сейчас есть возможность подтянуть данные и из других соцсетей и, к удивлению, рекрутеров, кандидат, найденный посредством агрегатора, может даже не иметь профиля в LinkedIn. Гарантии, что вам удастся раздобыть его прямой e-mail точно никто не дает.

Мы проверили несколько известных агрегаторов и, для чистоты эксперимента, запустили в их встроенных поисковых системах запрос по идентичным профилям кандидатов. Из 16 проверенных профилей получили некий рейтинг по количеству выдачи контактных деталей (включая информацию о соцсетях, электронных адресах и мобильных телефонов).

Выглядит многообещающе? Но болезнью всех агрегаторов является низкое качество этой информации. Если бы у нас была возможность (а она есть!) кликнуть по каждому доступному контакту в каждом профиле и проверить его достоверность, то в результате мы бы получили совершенно другую картину. Как мы видим, RocketReach, Scrapp и Hunter предоставляют намного менее достоверные данные.

А что если пойти дальше и проверить только наиболее часто используемый канал коммуникации с кандидатами – электронную почту? Теперь наш список значительно сократился, не так ли?

Как видите, то, что, на первый взгляд, может показаться огромными возможностями для связи с кандидатами и большой выборкой данных, на деле превращается в игру компромиссов. Когда в выдаче фигурирует 5-10 контактных деталей, а по факту работает только одна из них, рекрутер начинает подбрасывать монетку и наугад выбирать между соцсетями и электронными адресами.

Болезнь №2 – Catch-all или недействительные адреса электронной почты

Благодаря поиску с помощью агрегаторов вы можете получить несколько почтовых адресов по каждому кандидату, но эти адреса можно поделить на 3 группы: действительные, недействительный и catch-all.

Catch-all – это функция почтового сервера, которая автоматически фильтрует и перенаправляет сообщения, адресованные несуществующим пользователям. Данная функция была создана для того, чтобы ни одно из писем, отправленное на определенный домен не возвращалось и не терялось. Эта группа имейлов не слишком широко известна, но ее присутствие в результатах поиска может быть решающим. Например, вы получили контактный адрес, отправили письмо кандидату и не получили уведомление от почтового сервера. Вы спокойны, счастливы и уверены, что отправили письмо по действительному адресу. Вы ждете ответ от кандидата, но не получаете его.

Проблема в том, что серверы с функцией catch-all не высылают уведомлений и принимают все письма, отправленные на их домен. Но в действительности пользователь не получает письмо. Эта опасность ждет нас при работе почти со всеми агрегаторами. Самое большое количество адресов catch-all было получено в выдаче RocketReach и Skrapp.

Найденные адреса e-mail (Все)

Найденные адреса (Действительные и исключая Catch-all)

При проверке контактов, почти в каждом случае мы получили минимум один электронный адрес кандидата. Но вопрос об эффективности такой информации завел нас в тупик: соответствие количества обнаруженных и действительных адресов было практически равным только в ContactOut и SignalHire.

Например, во время тестирования агрегаторов, мы обнаружили, что Lusha, Hunter, Skrapp и ContactOut находят в среднем по одному контакту на кандидата. При равных условиях RocketReach помог найти в среднем по два действительных контакта по каждому кандидату.

Соотношение общего количества контактов, найденных во всех агрегаторах к действительным оставляет желать лучшего. Наихудший результат показал Hunter, при этом будучи самым популярным приложением.

Болезнь №3 – Неужели мы платим за воздух?

Главный вопрос состоит в том, нужно ли использовать агрегаторы или это просто одинаковые инструменты с разными названиями, которые в действительности продают воздух под видом контактной информации.

Стоимость использования агрегаторов в индустрии HR и рекрутинга составляет от 20 долларов до нескольких сотен в месяц на одного пользователя. Некоторые списывают оплату помесячно, для других нужна годовая подписка. Почти все они дают возможность бесплатного просмотра 150-200 электронных адресов. Рекрутеру приходится ежемесячно тратить от 150 до 400 долларов для того, чтобы более эффективно использовать сервисы. Сумма варируется в зависимости от количества доступных контактов в базе агрегатора.

Как бы там ни было, получение точных контактных данных является жестким критерием. Например, в 2015 году считалось, что электронная почта вымирает, но вплоть до сегодняшнего дня она остается основным каналом прямой коммуникации. Трудно отрицать, что получение реального электронного адреса кандидата все еще более важно, чем получение профилей в социальных сетях. Конечно, для специалиста по поиску не составит труда найти все профили в соцсетях и даже личный электронный адрес, используя бесплатные сервисы. Вопрос в том, сколько времени мы готовы тратить на ручной поиск и экономить, или же наша цель — оптимизировать свою работу. Если перекрестные ссылки на кандидата важны рекрутеру, то выбор в пользу платных агрегаторов очевиден.

Даже если мы платим, к примеру, 50 долларов за 1000 контактов, но в результате получаем только два действительных из 12 найденных, стоимость контакта будет значительной. Требования к качеству найденной контактной информации даже не обсуждаются. На сегодня основным критерием выбора агрегатора является наличие расширения для Chrome и возможность поиска через браузер. В зависимости от потребностей поиска стоит обратить внимание на местонахождение профилей (регионы, города, страны), а также на возможности поисковых фильтров и булевой логики. Индексирование позволяет вам искать и находить квалифицированных кандидатов по ключевым словам их профилей в соцсетях или местонахождению. Ключевые слова могут содержать навыки, языки программирования, имена и даже названия учебных заведений.

Каждый специалист по поиску персонала согласится, что найти идеальный сервис, который будет совпадать по всем критериям поиска и давать 100% действительных контактов, практически невозможно. И здесь каждый рекрутер задумывается, стоит ли платить меньше, если получаемую на выходе информацию трудно конвертировать в адекватный результат. А если вы уже решили платить за пользование агрегаторами, попробуйте адекватно оценить количество и качество найденной контактной информации, тогда вопрос цены останется второстепенным.

Автор: Галина Панченко, CEO SignalHire.

Источник

Rocket reach что это

Rocket reach что это. Смотреть фото Rocket reach что это. Смотреть картинку Rocket reach что это. Картинка про Rocket reach что это. Фото Rocket reach что это

Below you can try out some example queries to get familiar with RocketReach’s search features!

No Results Found. 1″> Try Clearing Some Filters?

Results matching this query could not be displayed. Please try refining your search or clearing some of your filters.

Permission Denied

You do not have permission to search. Please try again later.

Not Logged In

Temporarily Out Of Searches

You have temporarily run out of searches. Please retry after << ctrl.error.retryAfter.description >> or consider upgrading your plan.

Out Of Credits

You are out of lookups and cannot perform any more searches. Enable overages or upgrade your plan.

Extension Required

The URL can only be used with the browser extension.

Bad Query

There was a problem with this query. Please check the inputs and try again.

Please Subscribe To Continue

Subscribe to a plan to access all the search results for this query. Get access to over 1.5M professional profiles and contacts. Upgrade my plan

An Error Occurred

There was a problem executing the search.

Connection Error

There was a problem connecting to the server.

Too Many Results

You have requested too many results. Try narrowing your search by using filters or adding keywords.

Источник

11 инструментов для работы в международном PR

Делюсь полезными и эффективными инструментами PR-продвижения на международном рынке. Мы отделили «зерна от плевел» и даем вам то, что реально работает. Сервисы помогут: находить контакты в СМИ, быть в курсе тенденций, быстрее стать экспертом в отрасли, оперативно размещать срочные новости и выбрать проверенный сервис.

Моя история, как со-основателя международного PR-агентства hapax.tech, началась в бум ICO. Hard cap в те времена собирали за день. Мы не гнались за хайпом — хайп сам нагнал нас. В августе 2017 позвали пиарить мероприятие ICO-Hypethon 2017 в СПб. Стало понятно, что за блокчейн-технологией — будущее.

Исторически сложилось, что в этой сфере все мыслят «масштабами мира» — вызов был принят. Открыли второе агентство, с фокусом на международном PR и fintech. Вызов заключался в том, что к этому времени был шестилетний опыт работы на российском, но не на международном рынке.

Опыт пригодился, но многому учились с нуля. Часто тратили недели на решение задач, которые в России решаются за минуты. В течение полутора лет постоянно пополняли список эффективных инструментов и ресурсов, помогающих в работе.

Полезный ресурс, чтобы быть в курсе происходящего в профессиональной среде, особенно для начинающего международного специалиста по связям с общественностью.

Выход на новый рынок сопровождается, как правило, лишними или ошибочными действиями. Например, такими, как ручной поиск контактов колоссальной базы СМИ всех существующих частей света. Конечно, полностью исключать этот метод нельзя, им все равно придется заниматься, но большую часть необходимых данных можно найти благодаря готовым базам контактов. Все они платные, но абонентская плата стоит сэкономленного времени и сил.

НАЙТИ КОНТАКТЫ ЖУРНАЛИСТОВ И РЕДАКТОРОВ

Muckrack.com — профессиональная платформа для взаимодействия пиарщиков и журналистов. Сервис обладает широким функционалом, но главная ценность для нас — это огромная база журналистов, редакторов и издателей с детальной информацией о каждом. В карточке журналиста можно найти его биографию, описание тем, на которые он пишет, ссылки на публикации, контактные данные и соц. сети. В бесплатной версии нет доступа к почте, но вполне можно найти ссылку на личный сайт журналиста, а также FB и Twitter.

Muckrack позиционирует себя как социальная сеть. Зарегистрировав в ней аккаунт, можно общаться с интересующими людьми, не покидая сервис. Это повышает шансы на лояльность со стороны представителей СМИ.

2. Rocketreach.co — агрегатор контактов профессионалов разных сфер — более 300 миллионов специалистов из 10 миллионов компаний по всему миру.

Rocketreach.co позиционирует себя как самый точный в мире поисковик электронных адресов. Возможно, в сравнении с другими агрегаторами — это правда. Но будьте готовы, что часть имейлов не будет соответствовать действительности. Помимо адресов, в карточке контакта есть телефоны и социальные сети.

В целом сервис довольно удобен. С его помощью вы закроете не только вопросы по работе со СМИ, но и решите сопутствующие бизнес-задачи. Подбор спикеров для конференции или business development.

Использовать Rocketreach можно бесплатно, но с ограниченным функционалом. Платные пакеты — от 39$ до 279$ в месяц. На главной странице сайта найдете описание, что включает каждая подписка.

3. Cision — один из первых существующих сервисов для PR специалистов. Считается крупнейшей PR-базой данных в мире — 1,6 миллионов контактов журналистов и блогеров.

Здесь можно создавать списки на основе нескольких критериев и отправлять журналистам сопроводительные письма. Для получения доступа к демо версии, нужно зарегистрироваться на сайте.

Помимо базы контактов Cision включает в себя ряд незаменимых для пиарщика инструментов, таких как мониторинг и аналитика СМИ, дистрибуция контента. Об этом поговорим ниже.

Необходимо упомянуть профессиональную социальную сеть LinkedIn.com, не особенно популярную в России (возможно по причине блока). Зная только название интересующего СМИ, можно найти всех сотрудников редакции — от младшего помощника редактора до издателя.

Плюс сервиса в том, что за него не обязательно платить, а при написании сообщений — высокая конверсия ответов. Но перед тем, как устанавливать контакт с журналистами, необходимо ответственно подойти к заполнению собственного профиля и обзавестись обширной сетью знакомств на сайте. Это позволит стать ближе к интересующему вас человеку, так как при добавлении контакта, отображаются общие друзья.

На LinkedIn есть и платная подписка. Ее цена от €27 до €90. Она расширяет возможности по поиску и добавлению контактов, открывает опцию — личное сообщение контакту не из вашей сети.

1. Help a Reporter Out — один из лучших бесплатных сервисов для компаний и специалистов, желающих стать востребованными экспертами для СМИ. Журналисты ведущих медиа, таких как Fox, ABC, Gannett, AP и Huffington Post, используют HARO как источник достоверной информации для своих авторских материалов.

После регистрации на почту ежедневно будут приходить письма с запросами журналистов на ряд тем: бизнес, финансы, IT, фитнес, путешествия, лайфстайл. При регистрации можно выбрать интересующие вас темы, и запросы будут приходить только в рамках обозначенной категории. Отвечать журналисту нужно с почты, зарегистрированной в системе. При отправке письма с другого адреса, вам придет сообщение об ошибке.

HARO — это продукт вышеупомянутого программного обеспечения Cision.

2. SourceBottle — еще один сервис журналистских запросов, где можно бесплатно зарегистрироваться в качестве источника.

Также как и HARO, SourceBottle будет присылать ежедневные письма, основываясь на выбранных вами темах. Здесь можно настроить выборку по географическому охвату. В базу внесены Австралия, Новая Зеландия, Великобритания, Канада и США.

3. Kiti — платформа существует с 2001 года, объединяет более 9000 журналистов с профессионалами в области PR, источниками и экспертами. В отличие от предыдущих ресурсов, на Kiti есть абонентская плата, которая составляет от 50$ до 125$ в месяц. Обратите внимание, что на одобрение регистрации может уйти до 7 дней.

PR Newswire — еще один продукт Cision, является лидирующей международной компанией на рынке распространения новостей. Компания основана в 1954 году в США. На данный момент с помощью сервиса можно опубликовать релиз в 170 странах на 40 языках. База данных журналистов насчитывает более 1 600 000 контактов по всему миру.

Стоимость услуги распространения новостей зависит от географического охвата PR-кампании и категории пакета. Максимальная стоимость составит около 1080 £ — сюда включены все страны из текущей базы ресурса.

В пакет входит распространение пресс-релиза в СМИ, включая ленты новостных агентств, печатные издания, радио, онлайн баз данных и вебсайты и отраслевые СМИ. Публикация на сайте PR Newswire для журналистов, доставка пресс-релиза на финансовый терминал Bloomberg, публикация на агрегаторах новостей Factiva & Lexis Nexis.

Дополнительно оплачиваются размещение изображений или логотипа — 155£, а также видео — £245.

На публикацию потребуется примерно 48 часов с момента подачи заявки и оплаты услуги. По истечению 2-3-х дней после рассылки, на почту приходит подробный отчет о публикациях с активными ссылками и количеством просмотров. Все статьи, вышедшие среди партнеров PR Newswire будут отмечены логотипом сервиса. В отчет не включены статьи, которые были видоизменены. Для их поиска необходимо подключать собственные ресурсы.

Сервисов для работы PR-специалиста в международном поле — великое множество. Западный рынок в этом опережает российский. Но из-за отсутствия прозрачной ценовой политики и экспертных обзоров — трудно оценить целесообразность использования. Не всегда понятно, сколько вы заплатите за то, что получите. Для тестирования инструментов необходимо обладать большим количеством свободного времени или кадров. В данном случае могут помочь такие сайты, как g2crowd.com и trustradius.com.

Они собирают отзывы пользователей программных платформ, которые могут быть очень полезными и упростить вам задачу по поиску подходящего инструментария.

По своему опыту знаю, выход на новый рынок — процесс не быстрый и ресурсозатратный.

Делитесь опытом, какими дополнительными инструментами в международном PR пользуетесь лично? Что еще посоветуете?

Источник

RocketReach Terms of Service

This Terms of Service is a contract (these “Terms” or this “Agreement”) between RocketReach and you (“you”, or the “User”) for your use of RocketReach’s proprietary hosted platform and related downloadable plugins to look up contact information for individuals or entities (each search, a “Lookup”, and information returned by the Lookup, the “Lookup Information”). It describes our business relationship, including the nature and limitations of the services we agree to provide to you and in what ways you are permitted to use those services and/or the products of those services. For Users of our API, this agreement applies to both you and end users of your website or application. Thus, by using the RocketReach’s website, APIs, products, or services (collectively, the “Services”), or Lookup Information, you agree to be legally bound by these Terms and any and all terms of policies incorporated herein by reference, including our Privacy Policy.

PLEASE READ THE FOLLOWING TERMS CAREFULLY:

BY CLICKING “I ACCEPT,” OR BY DOWNLOADING, INSTALLING, OR OTHERWISE ACCESSING OR USING THE SERVICES, YOU AGREE THAT YOU HAVE READ AND UNDERSTOOD, AND, AS A CONDITION TO YOUR USE OF THE SERVICE, YOU AGREE TO BE BOUND BY, THE TERMS, INCLUDING ROCKETREACH’S PRIVACY POLICY.

ARBITRATION NOTICE. You agree that disputes arising under these Terms will be resolved by binding, individual arbitration as further described in Section 10, and BY ACCEPTING THESE TERMS, YOU AND ROCKETREACH ARE EACH WAIVING THE RIGHT TO A TRIAL BY JURY OR TO PARTICIPATE IN ANY CLASS ACTION OR REPRESENTATIVE PROCEEDING. YOU AGREE TO GIVE UP YOUR RIGHT TO GO TO COURT to assert or defend your rights under this contract (except for matters that may be taken to small claims court). Your rights will be determined by a NEUTRAL ARBITRATOR and NOT a judge or jury.

If you do not agree to all the terms and conditions of this Agreement, you may not access or use the Services or Lookup Information.

The Services and Lookup Information are available only to individuals who are at least 18 years old. By using any of the Services, you warrant that you are at least 18 years of age. If you are not at least 18 years old, you must immediately leave this site and cease further use of any of our Services or Lookup Information.

Your RocketReach Account

If you create an account on the Services, you are responsible for maintaining the security of your account, and you are fully responsible for all activities that occur under the account and any other actions taken in connection with the account. You must immediately notify RocketReach of any unauthorized use of your account or any other breaches of security. RocketReach will not be liable for any acts or omissions by You, including any damages of any kind incurred as a result of such acts or omissions.

By creating a RocketReach account, you warrant that you are a human. Accounts registered by “bots” or other automated methods are not permitted. You must provide your legal full name, a valid email address, and any other information requested in order to complete the signup process. You may not use your account, or the Services accessed under your account, for any illegal or unauthorized purpose. You must not, in the use of the Services, violate any laws in your jurisdiction or the laws of any jurisdiction under which the use of the Services or Lookup Information may be governed.

Free and Paid Subscription Services; Teams

These Terms are applicable to all Users of the Services, whether such use is free or under a paid subscription. Current pricing terms and services are maintained at http://rocketreach.co/pricing. Individual Users who subscribe to paid Services or who are part of a Team (defined below) (each, a “Subscriber”) must also review and agree to the terms of our Subscription Agreement at the time of subscription and at the time of any subsequent subscription modification. For an enterprise subscription, you must request a quote from RocketReach at https://rocketreach.co/teams/enterprise and review and agree to the terms of our Enterprise Subscription Agreement.

Subscribers pre-pay for a set number of Lookups and downloads of Lookup Information (each, an “Export”). Lookups will expire at the end of the applicable Subscription Term (as defined in the Subscription Agreement).

Subject to the terms of the Subscription Agreement, Subscribers may invite others to join a group of Subscribers, or be invited to join a grouping of Subscribers (a “Team”). Teams are managed by the User who created it. A subscriber may only be part of one Team at a time. If you accept an invitation to join a Team, then you will still be able to use the Lookups and Exports you purchased before you joined the Team, but the User who manages the Team must purchase additional Lookups and Exports on your behalf. You may remove yourself from a Team and the User who manages the Team may remove you from the Team at any time and for any or no reason by sending an email to support@rocketreach.co.

RocketReach API

Users may access Services via an API (Application Program Interface). Any use of the API, including use of the API through a third-party product that accesses RocketReach, is bound by these Terms of Service in addition to the following specific terms:

Damage and Liability. You expressly understand and agree that RocketReach shall not be liable for any direct, indirect, incidental, special, consequential or exemplary damages, including but not limited to, damages for loss of profits, goodwill, use, data or other intangible losses (even if RocketReach has been advised of the possibility of such damages), resulting from your use of the API, or the actions of users that access data from the API via third-party products.

Rate Limiting. Abuse or excessively frequent requests to RocketReach via the API may result in the temporary or permanent suspension of your account’s access to the API. RocketReach, in its sole discretion, will determine abuse or excessive usage of the API. RocketReach will make a reasonable attempt via email to warn the account owner prior to suspension.

Developer and End User Use. You may not use RocketReach for any illegal or unauthorized purpose. You must not, in the use of the service, violate any laws in your jurisdiction (including but not limited to copyright, spam, or trademark laws) or in any jurisdiction where such use is governed.

Discontinuation. RocketReach reserves the right at any time to modify or discontinue, temporarily or permanently, your access to the API (or any part thereof). To the extent allowed under law, these changes may be effective upon notice provided to you.

Intellectual Property Rights

This Agreement does not transfer from RocketReach to you any RocketReach or third party intellectual property, and all right, title and interest in and to such property will remain (as between the parties) solely with RocketReach.

RocketReach claims no ownership, responsibility or intellectual property rights over any of the content or materials you provide to RocketReach.

Use License

Subject to your complete and ongoing compliance with these Terms, RocketReach grants you, solely for your personal use, a limited, worldwide, non-exclusive, non-transferable, non-sublicensable, revocable license to: (i) access and use the Services and Lookup Information derived from the Services; and (ii) install and use the object code copy of downloadable software made available by RocketReach as part of the Service. Subscriber’s use of the Services is limited to: (iii) performing Lookups; (iv) viewing Lookup Information; (v) communicating with any individual or entity for whom Lookup information is available in a manner that relates to such individual’s or entity’s (as applicable) profession, business, or employment; and (vi) identifying prospective sales opportunities, researching Subscriber’s existing customers and prospects, and otherwise analyzing the Lookup Information in a manner relating to Subscriber’s personal, internal use.

License Restrictions

You may not duplicate, copy, resell, reuse, exploit or reverse engineer any portion of the Services without the written consent permission of RocketReach.

You may not launch any automated system, including without limitation, “robots,” “spiders,” or “offline readers,” that automates extraction of site content or Lookup Information from the Services.

Without the prior written consent of RocketReach, you may not develop or derive for commercial sale or otherwise commercially exploit any data in any form that incorporates or uses the Lookup Information, and you may not transfer or disclose the Lookup Information to anyone else.

RocketReach does not endorse or support the use of its Services or Lookup Information where such use would result in the user breaching any agreement the User has with a third-party. By accepting these Terms, you warrant that you will not use RocketReach Services or the products of our Services, including Lookup Information, in violation of any third- party agreement, whether currently in force or entered into following acceptance of these Terms.

RocketReach reserves the right to refuse or rescind permission to use the Services in the event we learn that a third-party contract has been breached or that use of the Services is likely to result in such a breach.

In exchange for use of our Services, you agree not to use the Services or any product of the Services, including Lookup Information, for any unlawful purpose or in contravention to the laws of any nation or international regulations where the Service or product is subject to such laws or regulations. This includes, but is not limited to, the use of any Lookup Information or other data that becomes subject to the provisions of the GDPR (see our GDPR Notice) either during or after use of the Services. You agree to comply with your obligations under applicable data protection legislation. This clause is in addition to, and does not relieve, remove or replace, a party’s obligations under the Data Processing Addendum (“DPA”), available at https://rocketreach.co/dpa. The DPA sets out the parties’ roles and obligations under data protection law and forms part of these Terms.

Disclaimer of Warranties

Except where otherwise stated, the Services and Lookup Information are provided as. While RocketReach engages in a diligent practice of maintaining and updating the RocketReach Services and Lookup Information, we do not have control over the production, availability, or accuracy of third-party data included or sought to be included as a part of the Lookup Information or otherwise as a product of the Services.

Specifically, but not exclusively, RocketReach does not warrant that:

the Services or Lookup Information will meet your requirements or expectations.

the Lookup Information is accurate or complete;

the Services will be uninterrupted, timely, secure, bug or error-free.

the calculations performed by the Services are accurate.

any errors or bugs in the Services or Lookup Information will be corrected.

Limitation of Liability

In no event will RocketReach, or its suppliers or licensors, be liable with respect to any subject matter of this agreement under any contract, negligence, strict liability or other legal or equitable theory for: (i) any special, incidental or consequential damages; (ii) the cost of procurement for substitute products or services; (iii) for interruption of use or loss or corruption of data; or (iv) for any amounts that exceed the fees paid by you to RocketReach under this agreement during the three (3) month period prior to the cause of action. RocketReach shall have no liability for any failure or delay due to matters beyond our reasonable control. The foregoing shall not apply to the extent prohibited by applicable law.

Indemnification

You agree to defend, indemnify, and hold harmless RocketReach and its subsidiaries, agents, licensors, managers, and other affiliated companies, and their employees, contractors, agents, officers and directors, from and against any and all claims, damages, obligations, losses, liabilities, costs or debt, and expenses (including but not limited to attorney’s fees) arising from: (i) your use of and access to the Service, including Lookup Information or any other data or content transmitted or received by you; (ii) your violation of any term of this Agreement, including without limitation your breach of any of the representations and warranties above; (iii) your violation of any third-party right, including without limitation any right of privacy or Intellectual Property Rights; (iv) your violation of any applicable law, rule or regulation; or (v) any other party’s access and use of the Service with your unique username, password or other appropriate security code.

Arbitration

Generally. In the interest of resolving disputes between you and RocketReach in the most expedient and cost effective manner, and except as expressly described herein, you and RocketReach agree that every dispute arising in connection with these Terms will be resolved by binding arbitration. Arbitration is less formal than a lawsuit in court. Arbitration uses a neutral arbitrator instead of a judge or jury, may allow for more limited discovery than in court, and can be subject to very limited review by courts. Arbitrators can award the same damages and relief that a court can award. This agreement to arbitrate disputes includes all claims arising out of or relating to any aspect of these Terms, whether based in contract, tort, statute, fraud, misrepresentation, or any other legal theory, and regardless of whether a claim arises during or after the termination of these Terms. YOU UNDERSTAND AND AGREE THAT, BY ENTERING INTO THESE TERMS, YOU AND ROCKETREACH ARE EACH WAIVING THE RIGHT TO A TRIAL BY JURY OR TO PARTICIPATE IN A CLASS ACTION.

Exceptions. Despite the provisions of this Section, nothing in these Terms will be deemed to waive, preclude, or otherwise limit the right of either party to: (a) bring an individual action in small claims court; (b) pursue an enforcement action through the applicable federal, state, or local agency if that action is available; (c) seek injunctive relief in a court of law in aid of arbitration; or (d) to file suit in a court of law to address an intellectual property infringement claim.

Opt-Out. If you do not wish to resolve disputes by binding arbitration, you may opt out of the provisions of this Section within 30 days after the date that you agree to these Terms by sending a letter to RocketReach, LLC, Attention: Legal Department – Arbitration Opt-Out, 800 Bellevue Way NE, Floor 5, Bellevue, WA 98004 that specifies: your full legal name, the email address associated with your account on the Services, and a statement that you wish to opt out of arbitration (“Opt-Out Notice”). Once RocketReach receives your Opt-Out Notice, this Section will be void and any action arising out of these Terms will be resolved as set forth in Section 14(ii) (“Governing Law”) The remaining provisions of these Terms will not be affected by your Opt-Out Notice.

Arbitrator. Any arbitration between you and RocketReach will be settled under the Federal Arbitration Act and administered by the American Arbitration Association (“AAA”) under its Consumer Arbitration Rules (collectively, “AAA Rules”) as modified by these Terms. The AAA Rules and filing forms are available online at https://www.adr.org/, by calling the AAA at +1-800-778-7879, or by contacting RocketReach. The arbitrator has exclusive authority to resolve any dispute relating to the interpretation, applicability, or enforceability of this binding arbitration agreement.

Notice of Arbitration; Process. A party who intends to seek arbitration must first send a written notice of the dispute to the other party by certified U.S. Mail or by Federal Express (signature required) or, only if that other party has not provided a current physical address, then by electronic mail (“Notice of Arbitration”). RocketReach’s address for Notice of Arbitration is: RocketReach, LLC, 800 Bellevue Way NE, Floor 5, Bellevue, WA 98004. The Notice of Arbitration must: (a) describe the nature and basis of the claim or dispute; and (b) set forth the specific relief sought (“Demand”). The parties will make good faith efforts to resolve the claim directly, but if the parties do not reach an agreement to do so within 30 days after the Notice of Arbitration is received, you or RocketReach may commence an arbitration proceeding. All arbitration proceedings between the parties will be confidential unless otherwise agreed by the parties in writing. During the arbitration, the amount of any settlement offer made by you or RocketReach must not be disclosed to the arbitrator until after the arbitrator makes a final decision and award, if any. If the arbitrator awards you an amount higher than the last written settlement amount offered by RocketReach in settlement of the dispute prior to the award, RocketReach will pay to you the higher of: (c) the amount awarded by the arbitrator and (d) US$10,000.

Fees. If you commence arbitration in accordance with these Terms, RocketReach will reimburse you for your payment of the filing fee, unless your claim is for more than US$10,000, in which case the payment of any fees will be decided by the AAA Rules. Any arbitration hearing will take place at a location to be agreed upon in the county and state of your residence or billing address, but if the claim is for US$10,000 or less, you may choose whether the arbitration will be conducted: (a) solely on the basis of documents submitted to the arbitrator; (b) through a non-appearance based telephone hearing; or (c) by an in-person hearing as established by the AAA Rules in the county (or parish) of your permanent residence. If the arbitrator finds that either the substance of your claim or the relief sought in the Demand is frivolous or brought for an improper purpose (as measured by the standards set forth in Federal Rule of Civil Procedure 11(b)), then the payment of all fees will be governed by the AAA Rules. In that case, you agree to reimburse RocketReach for all monies previously disbursed by it that are otherwise your obligation to pay under the AAA Rules. Regardless of the manner in which the arbitration is conducted, the arbitrator must issue a reasoned written decision sufficient to explain the essential findings and conclusions on which the decision and award, if any, are based. The arbitrator may make rulings and resolve disputes as to the payment and reimbursement of fees or expenses at any time during the proceeding and upon request from either party made within 14 days of the arbitrator’s ruling on the merits.

No Class Actions. YOU AND ROCKETREACH AGREE THAT EACH MAY BRING CLAIMS AGAINST THE OTHER ONLY IN YOUR OR ITS INDIVIDUAL CAPACITY AND NOT AS A PLAINTIFF OR CLASS MEMBER IN ANY PURPORTED CLASS OR REPRESENTATIVE PROCEEDING. Further, unless both you and RocketReach agree otherwise, the arbitrator may not consolidate more than one person’s claims, and may not otherwise preside over any form of a representative or class proceeding.

Modifications to this Arbitration Provision. If RocketReach makes any future change to this arbitration provision, other than a change to RocketReach’s address for Notice of Arbitration, you may reject the change by sending us written notice within 30 days of the change to RocketReach’s address for Notice of Arbitration, in which case your account with RocketReach will be immediately terminated and this arbitration provision, as in effect immediately prior to the changes you rejected will survive.

Enforceability. If Section 10(vii) (“No Class Actions”) or the entirety of this Section is found to be unenforceable, or if RocketReach receives an Opt-Out Notice from you, then the entirety of this Section will be null and void and, in that case, the exclusive jurisdiction and venue described in Section 14(ii) (“Governing Law”) will govern any action arising out of or related to these Terms.

Marketing and Feedback

If you are using the Services on behalf of a company, you grant (and you represent and warrant that you have the authority to grant) RocketReach, solely for marketing and sales purposes, an unrestricted, perpetual, revocable, non-exclusive, fully-paid, royalty-free right to use your company’s name and/or logos. These assets and logos will be used purely for marketing and sales efforts, such as being displayed on the RocketReach home page. The User has the right to revoke the license to use logo at any time in its sole discretion by providing written notice to RocketReach.

If you choose to provide input and suggestions regarding problems with or proposed modifications or improvements to the Services, then you hereby assign to RocketReach all right, title, and interest in and to that feedback, including all intellectual property rights, and RocketReach will be free to exploit the feedback in any manner and for any purpose without compensation to you.

Changes

RocketReach reserves the right, at its sole discretion, to modify or replace any part of this Agreement. It is your responsibility to check this Agreement periodically for changes. Your continued use of or access to the Services following the posting of any changes to this Agreement constitutes acceptance of those changes. RocketReach may also, in the future, offer new services and/or features through the Services (including, the release of new tools and resources). Such new features and/or services shall be subject to the terms and conditions of this Agreement.

Contact

The Services are offered by RocketReach, LLC located at 800 Bellevue Way NE, Floor 5, Bellevue, WA 98004. You may contact RocketReach by sending correspondence to that address or by emailing us at support@rocketreach.co.

Miscellaneous

General Terms. These Terms, together with the Privacy Policy and any other agreements expressly incorporated by reference into these Terms, are the entire and exclusive understanding and agreement between you and RocketReach regarding your use of the Services. You may not assign or transfer these Terms or your rights under these Terms, in whole or in part, by operation of law or otherwise, without our prior written consent. We may assign these Terms at any time without notice or consent. The failure to require performance of any provision will not affect our right to require performance at any other time after that, nor will a waiver by us of any breach or default of these Terms, or any provision of these Terms, be a waiver of any subsequent breach or default or a waiver of the provision itself. Use of Section headers in these Terms is for convenience only and will not have any impact on the interpretation of any provision. If any part of these Terms is held to be invalid or unenforceable, the unenforceable part will be given effect to the greatest extent possible, and the remaining parts will remain in full force and effect.

Governing Law. These Terms are governed by the laws of the State of Washington without regard to conflict of law principles. You and RocketReach submit to the personal and exclusive jurisdiction of the state courts and federal courts located within King County, Washington for resolution of any lawsuit or court proceeding permitted under these Terms. We operate the Services from our offices in Washington, and we make no representation that any materials included in the Services are appropriate or available for use in other locations.

Additional Terms. Your use of the Services is subject to all additional terms, policies, rules, or guidelines applicable to the Services or certain features of the Services that we may post on or link to from the Services (the “Additional Terms”). All Additional Terms are incorporated by this reference into, and made a part of, these Terms.

Consent to Electronic Communications. By using the Services, you consent to receiving certain electronic communications from us as further described in our Privacy Policy. Please read our Privacy Policy to learn more about our electronic communications practices. You agree that any notices, agreements, disclosures, or other communications that we send to you electronically will satisfy any legal communication requirements, including that those communications be in writing.

Notice to California Residents. If you are a California resident, under California Civil Code Section 1789.3, you may contact the Complaint Assistance Unit of the Division of Consumer Services of the California Department of Consumer Affairs in writing at 1625 N. Market Blvd., Suite S-202, Sacramento, California 95834, or by telephone at +1-800-952-5210 in order to resolve a complaint regarding the Services or to receive further information regarding use of the Services.

No Support. We are under no obligation to provide support for the Services. In instances where we may offer support, the support will be subject to published policies.

International Use. The Services are intended for visitors located within the United States. We make no representation that the Services are appropriate or available for use outside of the United States. Access to the Services from countries or territories or by individuals where such access is illegal is prohibited.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *